Czwartek 20 Czerwca 2013

Własne biuro prasowe online, dostępne w pięć minut

Skuteczne narzędzie do budowy wizerunku i profesjonalnej komunikacji z mediami, teraz dostępne dla firm różnej wielkości, bez potrzeby konsultacji i przeprowadzania wdrożenia.

Pressium.pl to nowy serwis internetowy pozwalający firmom tworzyć w sieci własne biura prasowe, w których będą publikowane informacje dla dziennikarzy, blogerów oraz innych osób, zainteresowanych tematami związanymi z działalnością firmy. Całość można uzupełniać o zdjęcia w wysokiej rozdzielczości, ilustracje, prezentacje i filmy, tak aby stworzyć profesjonalny zestaw materiałów dla mediów.

 

Pressium to idealne rozwiązanie dla firm, które prowadzą komunikację, ale nie mają własnej strony internetowej, lub też w ich serwisie nie przewidziano tego typu funkcjonalności. Biuro prasowe może działać niezależnie, pod adresem nazwa_firmy.pressium.pl lub też zostać podłączone pod główną domenę, tak aby było zintegrowane z wcześniej istniejącym serwisem, np.: prasa.domena_firmy.pl.

 

Pressium, jako rozwiązanie działające w modelu oprogramowanie jako usługa (ang. Software as a Service, SaaS), nie wymaga instalacji i jest dostępne z każdego komputera podłączonego do internetu. Jednym z jego atutów jest prosta i intuicyjna obsługa, dlatego nikt nie powinien mieć kłopotów z użytkowaniem systemu.

 

– Opracowując mechanizm Pressium, staraliśmy się maksymalnie uprościć jego obsługę i zminimalizować czas potrzebny na uruchomienie własnego biura prasowego. Na rynku istnieją już rozwiązania udostępniające podobną funkcjonalność, ale aby z nich skorzystać, trzeba się konsultować z usługodawcą, a cała procedura wdrożenia systemu może trwać od kilku, do kilkunastu dni. U nas wszystko można zrobić samodzielnie, w niecałe pięć minut – powiedział Grzegorz Teter, partner zarządzający Pressium. – Podobnie wygląda sprawa kosztów. Nie trzeba prosić o wycenę usług, a za uruchomienie własnego biura prasowego nie pobieramy żadnych opłat instalacyjnych – wszystko jest przejrzyste i od razu widoczne w cenniku.

 

Przyjazne narzędzie dla nadawców komunikatów i ich odbiorców

 

Przy projektowaniu mechanizmów biura prasowego, były brane pod uwagę zarówno opinie dziennikarzy, jak i specjalistów z branży Public Relations, po to aby jak najbardziej dopasować się do ich potrzeb. Zastosowane narzędzia ułatwiają pracę obydwu grup, optymalizując cały proces komunikacji.

 

Dziennikarze mogą szybko odnaleźć potrzebne im informacje prasowe (aktualne lub archiwalne), zapoznać się z ich treścią i wybrać te zdjęcia, które najlepiej przydadzą się do ilustracji materiału, unikając przy okazji pobierania niepotrzebnych załączników. Z drugiej strony, specjaliści od komunikacji, otrzymują funkcjonalny mechanizm ułatwiający tworzenie i dystrybucję informacji. Co ważne, dzięki szczegółowym statystykom, wiedzą od razu, które materiały cieszą się zainteresowaniem i czy poszczególni dziennikarze odczytali wysłane do nich maile.

 

System dba nie tylko o to, aby informacje były odpowiednio sformatowane i zawierały wszystkie niezbędne załączniki, ale także aby można je było łatwo znaleźć w internecie – z wyjątkiem tych, które zostały zastrzeżone jedynie dla wybranych odbiorców. Każda ma unikalny adres oraz jest przygotowana zgodnie z zasadami SEO (ang. Search Engine Optimization), tak aby dobrze pozycjonowały się w wyszukiwarkach. Dodatkowo, dzięki integracji z serwisami społecznościowymi, komunikat może być szybko rozpowszechniony wśród fanów i znajomych.

 

Pakiety dostosowane do indywidualnych potrzeb

 

Pressium usprawni komunikację firm i agencji PR, a także instytucji, organizacji pozarządowych oraz osób organizujących jednorazowe wydarzenia. W zależności od ilości generowanych wiadomości, mogą się one zdecydować na opłaty w systemie abonamentowym, lub rozliczać się z każdej opublikowanej informacji prasowej.

 

– Podstawowy pakiet startowy, został stworzony z myślą o tych firmach, które nie tworzą wielu komunikatów, a jednak chciałby korzystać z biura prasowego. Forma rozliczenia się z każdej opublikowanej informacji, będzie pomocna także dla osób organizujących jednorazowe wydarzenia, które często nie mają dedykowanej strony internetowej. Biorąc pod uwagę fakt, że pakiet ten zawiera także darmowe publikacje, umożliwiające przetestowanie możliwości systemu, może się okazać, że będzie to wystarczające, do obsługi całej komunikacji – podkreśla Grzegorz Teter.

 

W Pressium zostały także zaimplementowane rozwiązania ułatwiające pracę agencji PR oraz grup roboczych. Jest to m.in. możliwość tworzenia wielu kont użytkowników, a także osobnych biur prasowych dla poszczególnych klientów lub marek. W przypadku agencji PR, które zdecydują się tego typu rozwiązanie, można zdefiniować aby biuro główne zbierało informacje publikowane w pozostałych biurach, tak aby w jednym miejscu wyeksponować całą prowadzoną komunikację.

Udostępnij
Tweetnij

Pobierz jako

Pliki do pobrania

Ilustracje

Osoby kontaktowe

Grzegorz Teter
694 495 374
g.teter@pressium.pl
Informacje o firmie

Pressium.pl to wyspecjalizowane, internetowe narzędzie dla osób zajmujących się Public Relations. Umożliwia tworzenie biur prasowych online, dystrybucję informacji mailem oraz monitorowanie statystyk. Dzięki Pressium dziennikarze zyskują wygodny dostęp do potrzebnych im materiałów, a praca działów PR jest łatwiejsza, ponieważ przygotowanie oraz dystrybucja materiałów zajmuje mniej czasu niż zwykle.